Een leuke dag! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu Een leuke dag! - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu

Een leuke dag!

Door: Annemijn

Blijf op de hoogte en volg Annemijn&Dana

02 December 2013 | Thailand, Chiang Rai

Gister hadden we een dag waarop we niks te doen hadden, en een beetje in een dip zaten. We hoorde veel van de stakingen, en ja we weten zitten veilig en is ver weg. Maar toch is het minder leuk.

Maaaaaaaaar, vandaag was het dan een super leuke dag!
We begonnen gewoon met lesgeven waarin we weer verder gingen met de liedjes oefenen en we bij de laatste groep de cup song gingen leren. Wie niet weet wat de cup song is, kijk dit filmpje even.

Dat meisje maakt de muziek met het bekertje en dat hebben wij vandaag de meiden geleerd. Het was zo leuk, Dana en ik deden het voor. Ze begonnen te gillen, want het leek hun veel te moeilijk.
Stapje voor stapje legde we het uit, en deden we het met ze. Ze weten nu hoe het moet, alleen nog veel oefenen dat het goed gaat en dat ze het tegelijk doen. En wat waren ze weer enthousiast, dat maakt het zo leuk!

Vandaag zijn we ook tot een ontdekking gekomen, zelfs de meiden hier houden van Justin Bieber! En niet een beetje, maar net zo als veel meiden in Nederland zijn ze er helemaal gek van! Ze vroegen aan ons of wij een filmpje van hem wilde opzetten. Jaa, dat wilde wij wel, als ze het liedje in één keer helemaal goed zongen. Nou dat konden ze natuurlijk gelijk. Ik zei tegen ze dat Justin Bieber mijn vriendje is, nou toen begonnen ze helemaal te gillen. Maar natuurlijk begrepen ze dat het een grapje was.

Voor de mensen die het trouwens nog niet weten, vrijdag waren de boxen met speelgoed binnen gekomen! Daar waren wij erg blij mee.

We hadden 2 bellen blazen mee naar voren genomen om aan Noy & Fr. Pensa te laten zien. Toen wij terug liepen werd het ontdekt door 2 kleine meisjes. Ze kwamen op ons af en wilde met ons bellen blazen. Dat vonden we super leuk, en zo kwamen de rest van de kleintjes ook. We hebben even een tijdje bellen geblazen. En wat vonden de kinderen het leuk! Heel trots kwamen ze aan ons laten zien als ze een bel hadden gevangen, of veel bellen hadden geblazen. Het was super leuk!

Wij hadden bedacht dat we de bellen blazen weer terug bij ons binnen zouden leggen en dat de kinderen dan later er weer mee konden spelen. Maar dat vonden ze niet leuk! Dana en ik moesten weer les gaan geven, maar we zagen al die treurige gezichtjes. Wij hadden hier nog wat leuks liggen. Een ijsje die wegschoot, daar waren ze ook erg blij mee en konden ze lekker mee spelen.
Wij waren weer klaar met les geven, en ze volgde ons allemaal gelijk weer naar ons huisje. Bellen blazen dat wilde ze graag. Dus wij de bellen blazen weer gepakt, en de kinderen hadden het weer ontzettend naar hun zin!

Zo hebben wij nog even met ze gespeeld. Wij hebben de rest van de middag dansje geoefend voor de les, en geskypd met onze slbers.

Na het eten liepen wij terug, we zagen een kampvuur en dachten dat de kinderen daar zaten met ze alle. Wij besloten even te gaan kijken. Maar nee geen kinderen, we zagen wel dat ze op het podium aan het oefenen waren voor kerst dachten wij. De kleintjes waren er ook weer. Dana had haar camera mee, die vonden ze interessant en wilde ze graag foto's mee maken. Zo hebben wij een hoop leuke foto's! Toch handig.

We hebben spelletjes met ze gespeeld, zakdoekje leggen, Annemaria koekoek en op ons schoot hobbelpaard. Ze vonden het zo leuk! Dana en ik konden ons herinneren dat wij vroeger hobbelpaard ook zo leuk vonden! En dat onze vaders zeiden 'nee dit is echt de laatste keer' toen snapte wij dat niet, nu wel! Het is best vermoeiend na een keer of 10 haha.
Maar wat hebben wij het leuk gehad deze avond met die kinderen. Je merkt ook echt verschil qua de karakters. Sommige zijn zo brutaal, en die hangen aan je. En anderen willen dat ook maar zijn daar te verlegen voor.

We zullen leuke foto's toevoegen en dan gaan we lekker slapen. Morgen weer een nieuwe dag. En we zijn nu alweer een maand onderweg, gaat toch best snel!

Liefs uit Thailand.

• 02 December 2013 - 18:44

Jacqueline Kranenburg:

De foto's zeggen zoveel..

echt prachtig!
    : )

• 02 December 2013 - 19:13

Annet:

Hoi Dou en Faa,

Noemen ze jullie nog zo? Wat een leuke ontroerende foto's bij een zal zo beeldend verhaal. Gelukkig was de 'dip dag' maar 1 dag ;-)
    ja, al weer vier weken weg, bijna op de helft. De tijd vliegt voorbij. Voor jullie ook? Jullie doen het geweldig.

Tot lees...

Liefs Annet

• 02 December 2013 - 21:39

Germia:

Hee dames, daar zijn jullie weer! Ja, die stakingen is even wat minder maar dat mag de sfeer bij jullie niet verpesten, toch?
    Ik had ook nog niet van de Cup Song gehoord, maar nu ken ik het. Wat een mooi liedje!
    Haha...leuk dat Justin daar ook zo populair is.
    Wat mooi dat de meiden en jullie nu zo voor elkaar open staan, want ik krijg de indruk dat de communicatie tussen jullie en de meiden/kinderen al veel beter gaat! Je ziet wel, het komt allemaal goed.
    Het zijn weer mooie, indrukwekkende foto's!
    Na lang wachten worden jullie nu eindelijk beloond. De kist met speelgoed is er!
    Wat een super ervaring weer voor de kinderen met het speelgoed en hoe blij ze er mee zijn! Die blije gezichtjes alleen al is een geschenk voor jullie en ook voor ons!
    Het is bijzonder mooi om op de foto's te zien wat voor band jullie al opgebouwd hebben met de kinderen......het is een belevenis die je nooit meer vergeet en dankbaar voor bent dat je deze bijzondere ervaring hebt mogen beleven!
    Ja.....in het begin dacht je van....oh jee......wat lang........maar als je je eenmaal thuis voelt, dan gaat de tijd heel snel voorbij!.....
    Het was weer een heel leuk verhaal met hele mooie foto's. Bedankt dames dat je ons mee laat genieten van wat jullie allemaal beleven! Super!

Groetjes Germia

• 02 December 2013 - 23:11

Romy:

Wauw meiden, wat een leuk verhaal! De foto's maken het ook deze keer weer helemaal af. Elke keer lees ik jullie verhalen weer met veel plezier, vooral veel blijven schrijven dus :)

Ja de tijd gaat snel he, hier in Nederland ook hoor. Blijft lastig om de zomer los te laten. Daar hebben jullie gelukkig nog geen last van haha.

Geniet van alle leuke tijden met de kinderen.
    kus x

• 02 December 2013 - 23:15

Fred:

Hallo kinderen,
    Ik sluit mij aan bij mevrouw Kranenburg.
    De foto's vertellen meteen hoe het daar is. Ik zie alleen maar blije, glunderende, vrolijke, lieve gezichten.
    Jullie maken elkaar blij (welzijn), er is een cultuur uitwisseling, jullie geven les, zingen, sporten, spelen etc.
    Whawww.......
    Vandaag hebben Rob (voorzitter stichting), Edwin (papa Dana) en ik (papa Annemijn) samen gezeten om de voortgang in jullie tehuis te bespreken. Juist toen kwam deze blog met foto's binnen op onze telefoon. We zijn gewoon bier gaan drinken, hahah.

Ga zo door, het voelt hier geweldig en dat doen jullie.

Veel liefs,

Fred

• 03 December 2013 - 07:41

José:

Hoi actieve meiden,

Eindelijk de box met spullen binnen! Dus het feest kan beginnen.
    Dat is ook duidelijk te zien op de bellenblaas fotoos. HEERLIJK!
    Liefs uit Tiel.

• 05 December 2013 - 11:20

Sint En Piet:

Lieve Dana en Annemijn
    Ik weet dat je het merkwaardig vindt
    Maar ook in Thailand komt de Sint
    Hij reist door het hele land
    Op de rug van een olifant
    Zo zit hij in vol ornaat
    Als hij door het oerwoud gaat
    Piet zit op de kop van’t dier
    Door de Mekong met veel plezier
    Als gids hebben ze een oude Thai
    En zo bereiken ze Chang Rai
    Vermoeid van het olifanten-rijden
    Treft Sint daar twee jonge meiden
    Piet keek zijn donk’re ogen uit,
    De dames hadden een witte huid!
    Sint barstte uit in daverend gelach
    Ongelofelijk wat hij zag
    Die twee gaven kinders les
    Als een volleerde lerares!
    Terwijl ze ‘t engels nauwelijks meester zijn
    Is het ‘teacher Dana and teacher Willemijn’
    Ja, soms moeten ze wat bluffen
    Maar de kinders zijn dol op deze juffen
    Hun spelen is leren en hun leren is spelen
    Dat gaat de kindertjes nooit vervelen!
    Maar als je moe bent van het pezen
    Wil je misschien een boekje lezen
    De luchtpost zal daarvoor zorgen
    Het komt dus vandaag of morgen (of overmorgen…)

Lieve groet, Sint en ZWARTE Piet.

• 05 December 2013 - 21:25

Germia:

Hee Annemiijn en Dana, wat lees ik nu. Sint ruilt Amerigo in voor een olifant!
    En dat Sint op zijn leeftijd en samen met Piet nog op de nek van deze grote grijze viervoeter kruipt dat doet hij niet voor niets. Dat is zeker omdat ze het geweldig leuk en bijzonder vinden wat jullie in Thailand doen! Nou...hou de schoenen maar goed in de gaten, want wie weet wat .....
    Morgen......voor jullie vandaag, 6 December, is het Father's day.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie daar strakjes wat over te vertellen hebben hoe jullie deze viering hebben meegemaakt.

Groetjes uit het stormachtige natte landje, Germia

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Stage in Kindertehuis

Wij gaan voor 10 weken naar thailand stage lopen in een kindertehuis.
Dit kindertehuis staat in het dorpje van Chiang Rai.
Het kindertehuis vangt kinderen op van het Akha volk uit de bergen, deze stam had eerder geen nationaliteit. Het kindertehuis bied kinderen tussen de 6 en 17 jaar een nationaliteit en opleiding aan. Het doel hiervan is dat uiteindelijk alle Akha mensen ook mee gaan draaien in de maatschappij.
Ook hebben de kinderen uit het kindertehuis dus heel erg veel behoefte aan culturele uitwisseling, maar dat is heel lastig. Dat is voor ons een mooi uitgangs punt voor de stage, culturele uitwisseling. Zo zullen wij met het hele dag progamma van het kindertehuis meedraaien, maar ook speciale activiteiten organiseren. Wanneer we het hebben over Speciale actieviteiten kun je denken aan, voetbal toernooitjes, leren touwtje springen, twitster en nog veel meer europese spellen. Voor ons zijn deze dingen heel normaal maar de kinderen daar hebben er nog nooit iets van gezien of gehoord.
verder zullen wij ook een trip de bergen in gaan maken en de oude Akha stammen ontmoeten, een heel andere wereld.

Wij zullen niet in het kindertehuis zelf verblijven, we hebben een eigen huisje op het zelfde terrein als het tehuis. In en om het kindertehuis kunnen wij wel gebruik maken van wifi en zo zullen dan ook deze blog bij houden.