Optreden&Engels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu Optreden&Engels - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu

Optreden&Engels

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Annemijn&Dana

27 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag zijn we weer druk bezig geweest! Tijdens de eerste les van de dag waren wij de klas een lied aan het leren. Tijdens het oefenen van dat lied schoot ons een heel goed idee te binnen. De kinderen hier houden zo erg van zingen en dansen, misschien is een optreden een leuk idee? We hebben het tijdens onze pauze samen uitgedacht en zijn op een leuk eindresultaat gekomen.

Het is de bedoeling dat wij de kinderen Engelse les geven en nu gaan we dat doen met een hele creatieve draai!
Per dag geven wij 6 klassen Engelse les. Het is nu de bedoeling dat wij elke klas een ENGELS nummer gaan leren.
Als ze het nummer goed kennen gaan we er een mooi optreden van maken met dans en aankleding.
Als iedereen zijn optreden heeft gedaan sluiten we af met een toepasselijk gezamenlijk lied.
Het is de bedoeling dat alle groepen het gaan opvoeren over 2/3 weken.

Vandaag hebben wij met elke klas een begin gemaakt, de kinderen vinden het super leuk! Ze leren erg snel en onthouden alles goed, wel moet alles vaak herhaalt worden, want uitspraak is en blijft lastig.

Wij hebben wat nummers laten luisteren en dit is eruit gekomen:
Groep 1: San Francisco - Cascada
Groep 2: The Lion sleeps tonight - Lion king
Groep 3: Waka Waka - Shakira
Groep 4: Hoedown Throwdown - Miley Cyrus
Groep 5: Baby - Justin Bieber
Groep 6: When I'm Gone (Cup Song) - Anna Kendrick

Slotlied allen: Whe're all in this together - High school Musical

We hebben er veel zin in en gaan met veel enthousiasme aan de slag!
(p.s film van de eerste les groep 3 word bijgevoegd)

• 27 November 2013 - 16:49

Annet:

Ha die dames,
    Wat heerlijk om weer een verslag van jullie te lezen over het wel en wee in Thailand. Dit keer met een filmpje erbij, zo leuk. Wat een goed idee om ze Engels te leren met het gebruik van zang en dans. Wat een plezier zullen jullie er ook aan beleven. Ik wilde dat ik een vliegje was, die op een van jullie schouders zat, zodat ik mee kan gluren.

Een klein vraagje kwam wel bij me op en ik stel hem ook. De meisjes leren Engels te zingen, maar leren ze ook wat ze zingen?......... Het is maar een kleine bijkomstigheid ;-)

Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal en vol hoop dat de speelgoeddoos dan is afgeleverd.

Dikke knuffel,
    Mama Annet

• 27 November 2013 - 16:51

Jacqueline Kranenburg:

Hee meiden,

Wat een ontzettend goed idee, heel erg gaaf!
    Mooi : ) ik zal jullie verhaal in de klas vertellen en het filmpje laten zien.

Ben trots op jullie!

MBO Amersfoort

• 27 November 2013 - 16:58

Fred:

Leuk, leuk.

Whe're all in this together

www.youtube.com/watch?v=Ad_VHv5jnUs

Karaoke versie

De tekst van dit lied is ook heel toepasselijk.
    Dat slotlied zal een feest geven.

Kus,
    Fred

• 27 November 2013 - 17:01

Danielle:

wat een heel erg leuk idee !!!!!
    Succes ik ben benieuwd de voice in Thailand.

Danielle

• 27 November 2013 - 18:55

Germia:

Goh Annemijn en Dana.......om een sneeuwballetje aan het rollen te krijgen gaat even wat moeizaam........maar als het eenmaal rolt........dan rolt het sneeuwballetje ook...... en wordt het alleen maar groter en groter!!!
    Jullie komen straks nog weken tekort met deze creatieve ideeen. Hahah...
    Hartstikke leuk en ik ben zeker benieuwd naar het resultaat!
    Leuk filmpje trouwens met de zingende meiden.

Groetjes Germia

• 28 November 2013 - 01:01

Niels:

Super bezig, ondanks jullie het lastige vinden ze Engels te leren verzinnen jullie elke keer wel weer een les voor iedereen. Het filmpje ook erg leuk gedaan ben benieuwd hoe het is over 2/3 weken. Ook dat jullie het zo ongelofelijk naar je zin hebben met zijn tweeën jullie doen het goed. ik ben iniedergeval ape trots. Ga zo door!

XxNiels

• 29 November 2013 - 10:14

José:

Heerlijk alweer zo'n positief verslag te lezen. Zingen is altijd leuk en wat een enthousiasme.
    Filmpjes mogen best wat langer van mij.
    Vanavond gaan de kleintjes van de muziekvereniging ook hun kelen schor zingen want Sint komt eraan en allemaal krijgen ze een kadootje. Ik ga de bardienst draaien en zo ook meegenieten.
    Krijgen jullie ook nog wat mee over nieuws in de wereld?
    Dana, jij gefeliciteerd met je vader. Vieren de mensen in Thailand ook hun verjaardag met gebak en kadootjes?
    Heel veel liefs,
    José

• 29 November 2013 - 13:51

Anita:

Lieve meiden,

Dana, van Harte Gefeliciteerd met Papa.

Heerlijk om de afgelopen weken jullie mooie en bijzonder verhalen te lezen. Jullie schrijven over verveling, maar als ik zie wat jullie in die paar weken beleefd hebben, ongelooflijk!

Het is voor jullie een enorme ervaring om in Thailand zoveel te beleven, ook voor ons een geweldige les om iets te leren over Thailand en een heel ander cultuur dan de westerse cultuur.
    Met veel respect kijk ik naar jullie creativiteit om met weinig middelen toch aan de slag te gaan met alle kinderen. Chapeau!!

Gelukkig is nu de speelgoedkist er en zullen jullie middelen de komende weken zeker helpen om nog veel mooie dingen met de kinderen te doen.

Erg leuk om te zien dat jullie belevenissen zo'n impact in Nederland hebben, gezien alle lieve reacties.

En wat ben ik blij dat jullie Wifi hebben, Skype en appjes zijn geweldig als je zo ver weg zit, daardoor lijkt of jullie toch dichtbij zijn. Het vergroot de betrokkenheid enorm.
    Hier thuis doen we soms net of je bij ons bent, aan het avondeten lezen we jullie laatste verslag dan voor.
    Oma heeft erg genoten van jullie Skype en telefoongesprekjes. Grappig hoe zo'n contact dan loopt Nederland via Spanje en Thailand, zoals laatst met het telefoontje van Oma.

Emiel en Demi vragen dagelijks even naar jullie en vinden het fijn om jullie belevenissen te horen.

In gedachte stuur ik jullie een paar lekkere pepernoten en een chocoladeletter toe (die bewaar ik wel voor je Daan).

Ik ben erg benieuwd naar de liedjes en optredens, leuk iets om naar uit te kijken.

Trots op jullie meiden

Liefs Anita

• 29 November 2013 - 18:45

Kathy:

Haha dat filmpje is super leuk dames! Misschien ook wel handig om ze te leren wat ze nu zingen, dan wordt het misschien ook makkelijker. Good luck out there!

Kusjes

• 01 December 2013 - 17:55

Emiel:

hallo dames
    leuk om te lezen je blog en al die reacties ik hoor dat je het naar je zin hebt nog veel succes daar

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Stage in Kindertehuis

Wij gaan voor 10 weken naar thailand stage lopen in een kindertehuis.
Dit kindertehuis staat in het dorpje van Chiang Rai.
Het kindertehuis vangt kinderen op van het Akha volk uit de bergen, deze stam had eerder geen nationaliteit. Het kindertehuis bied kinderen tussen de 6 en 17 jaar een nationaliteit en opleiding aan. Het doel hiervan is dat uiteindelijk alle Akha mensen ook mee gaan draaien in de maatschappij.
Ook hebben de kinderen uit het kindertehuis dus heel erg veel behoefte aan culturele uitwisseling, maar dat is heel lastig. Dat is voor ons een mooi uitgangs punt voor de stage, culturele uitwisseling. Zo zullen wij met het hele dag progamma van het kindertehuis meedraaien, maar ook speciale activiteiten organiseren. Wanneer we het hebben over Speciale actieviteiten kun je denken aan, voetbal toernooitjes, leren touwtje springen, twitster en nog veel meer europese spellen. Voor ons zijn deze dingen heel normaal maar de kinderen daar hebben er nog nooit iets van gezien of gehoord.
verder zullen wij ook een trip de bergen in gaan maken en de oude Akha stammen ontmoeten, een heel andere wereld.

Wij zullen niet in het kindertehuis zelf verblijven, we hebben een eigen huisje op het zelfde terrein als het tehuis. In en om het kindertehuis kunnen wij wel gebruik maken van wifi en zo zullen dan ook deze blog bij houden.