De afgelopen dagen. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen. - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen.

Door: Dana

Blijf op de hoogte en volg Annemijn&Dana

09 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

De afgelopen dagen hebben wij heel rustig aan gedaan, lang uitgeslapen en wat rond gekeken.
Donderdag middag zijn wij in de supermarkt geweest en hebben we wat lekkere dingen gekocht voor in ons huisje. Toen we aan het afrekenen waren kwamen er 2 meisjes naar ons toe en begonnen tegen ons te praten. Dit waren Duitse meisjes die ook hier in de buurt stage lopen voor 1 jaar.
Wij hebben onze nummers uitgewisseld en hopen nog contact te hebben met de meiden.
Na de boodschapjes was het al helemaal donker buiten en toen hebben we ons weer gewaagd aan het avond eten van die dag. Dit was niet zo lekker dus waren we extra blij met onze boodschapjes.

Na het eten zijn we naar de grote meiden gegaan en hebben we geprobeerd hun wat Nederlandse woordjes te leren.
Communiceren ging lastig maar we hebben veel plezier gehad met ze. Ook vroegen zij of we vriendjes hadden. Wanneer wij foto's van Enrico en Niels lieten zien werden ze helemaal gek, zo mooi als ze ze vonden. Met zijn alle hingen ze om onze telefoons en wilde steeds weer opnieuw kijken. Tijdens het schrijven van deze blog en het terug denken aan dat moment hebben wij hier weer heel veel lol aan.

Vrijdag hebben wij weer lekker lang uitgeslapen en zelfs de lunch gemist. We konden het steeds niet, maar toen hebben we toch aan onszelf toegegeven dat we last hadden van een jetlag.
We hebben de overige dingen van de lunch opgegeten (zo ver als het te eten was). Na het eten zijn wij naar het winkeltje op het terrein geweest en hebben wij leuke sjaaltjes gekocht voor in NL. Toen wij onderweg terug waren naar ons huisje werden wij onderbroken want ze wilde dat wij mee kwamen doen met badminton. Aan de kant met die spullen en sporten maar!

Om half 6 ging de bel voor het diner van de kinderen. Toen hebben wij onze spullen weg gebracht en ons opgefrist voor ons eigen diner om 18:30.
Na het diner hebben wij onze pc opgehaald en hebben wij alle afleveringen van goede tijden slechte tijden terug gekeken terwijl alle kinderen naar bed aan het gaan waren. Na gtst zijn wij naar ons huisje gegaan en was het al snel vandaag.

Vandaag zijn wij met Noij op pad geweest naar The Golden Triangle. Het was ongeveer een half uur rijden vanaf het tehuis. Het uitzicht onderweg was al super mooi dus het rijden was ook een plezier. Toen we er aankwamen was er een plein met allemaal grote beelden en een reuze Buddha. Bij deze buddha vroegen wij iemand om een foto te maken, terwijl wij daar stonden voor de foto kwam er een groepje Thaise mensen langs. Deze mensen wilde allemaal met ons op de foto, we werden er een beetje lacherig van. Ze waren aan het dringen en maakte met 4 camera's tegelijk foto's.
Na het bekijken van al deze mooie beelden gingen wij nog hoger de berg op met de auto. Het punt waar wij toen aankwamen was prachtig. Het uitzicht was oneindig en niet te beschrijven hoe mooi.

We hopen op nog meer van dit soort mooie uitstapjes, want vandaag hebben we gezien hoe mooi de natuur van Thailand is!

• 09 November 2013 - 17:30

Danielle:

Wat een leuk verhaal weer, ja pas maar op jullie vriendjes voor je het weet.....
    Leuk dat jullie wat van de omgeving hebben gezien, geniet en waar zijn de foto's
    Liefs Danielle en Patrick

• 09 November 2013 - 17:32

Dana En Annemijn:

De foto's zijn aan het uploaden. Die komen dus zo, dat gaat niet zo snel hier.

• 09 November 2013 - 17:38

Fred:

Nou, na bijna een week mag je je niet verschuilen achter een jetlag, hahah. Wekker zetten dames !
    Inmiddels heb ik van Noy en Rob begrepen dat jullie programma nu wel duidelijk is daar. Nu maar hopen dat jullie 'toys', gereedschap voor jullie stage snel aankomt.
    Goed te horen dat jullie ook zo kunnen genieten van de natuur in Thailand want die is wonder schoon.
    Verder zou ik ook echt een foto van jullie papa's daar laten zien! Dan weten ze ook hoe die hollandse knullen er op leeftijd uit zien. Ben je meteen van dat gezeur af!
    Ik ben steeds blij iets van jullie te lezen, waarvoor dank.
    Mis wel de foto van dat oneindige uitzicht.

Take care, doe je best en geniet,

KUS

Fred

• 09 November 2013 - 18:12

Annet:

Dames Dames, wat heb ik gelachen om jullie verhaal. Als eerste om de jetlag, (echt niet)als tweede om het eten waar jullie niet van houden, dan maar chips? En dat jullie de sterren van de de golden triangel waren, als fotomodel. Het is heerlijk voor een moeder om zulke positieve verhalen te lezen... En dat jullie genieten. Het is echt een 'uitkijkpunt' ; hebben ze weer geschreven? Ja, joepie. Morgen zondag, rustdag?
    Dikke knuffel voor jullie beide.
    Annet

• 09 November 2013 - 20:03

Antoinette:

ha lieve meiden. Super gaaf om jullie verslagen te lezen. Hou dat vol. Verslag vanuit nederland...regen,regen,regen

• 10 November 2013 - 11:00

José :

Hoi meiden. 10 jaar terug was ik ook in Thailand. Chiang Rai en de golden Triangle heb ik ook bezocht. Hopelijk gaan jullie het groente gooien ook nog beleven. Wij gaan vandaag 10 nov carnaval vieren in Heerlen, oud op nieuw. Morgen de 11de van de 11de viert Maastricht de opening van het carnaval. Voor jullie een mooie week gewenst met gtst binnen handbereik!
    Groetjes

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Stage in Kindertehuis

Wij gaan voor 10 weken naar thailand stage lopen in een kindertehuis.
Dit kindertehuis staat in het dorpje van Chiang Rai.
Het kindertehuis vangt kinderen op van het Akha volk uit de bergen, deze stam had eerder geen nationaliteit. Het kindertehuis bied kinderen tussen de 6 en 17 jaar een nationaliteit en opleiding aan. Het doel hiervan is dat uiteindelijk alle Akha mensen ook mee gaan draaien in de maatschappij.
Ook hebben de kinderen uit het kindertehuis dus heel erg veel behoefte aan culturele uitwisseling, maar dat is heel lastig. Dat is voor ons een mooi uitgangs punt voor de stage, culturele uitwisseling. Zo zullen wij met het hele dag progamma van het kindertehuis meedraaien, maar ook speciale activiteiten organiseren. Wanneer we het hebben over Speciale actieviteiten kun je denken aan, voetbal toernooitjes, leren touwtje springen, twitster en nog veel meer europese spellen. Voor ons zijn deze dingen heel normaal maar de kinderen daar hebben er nog nooit iets van gezien of gehoord.
verder zullen wij ook een trip de bergen in gaan maken en de oude Akha stammen ontmoeten, een heel andere wereld.

Wij zullen niet in het kindertehuis zelf verblijven, we hebben een eigen huisje op het zelfde terrein als het tehuis. In en om het kindertehuis kunnen wij wel gebruik maken van wifi en zo zullen dan ook deze blog bij houden.