reis + aankomst - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu reis + aankomst - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Annemijn&Dana - WaarBenJij.nu

reis + aankomst

Door: Annemijn en Dana

Blijf op de hoogte en volg Annemijn&Dana

06 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

Na een emotioneel afscheid van alle lieve mensen zijn we maandag avond dan eindelijk het vliegtuig in gestapt! 1,5 uur zaten wij in het eerste vliegtuig van Amsterdam naar Frankfurt.
Aangekomen in Frankfurt stond er op de borden dat we naar -1 toe moesten dus dat deden wij braaf, maar een beetje griezelig was het wel. We kwamen in een lange ondergrondse hal waar helemaal niemand was, om vervolgens de trappen weer naar boven te lopen…
Toen we aankwamen bij de gate konden we meteen het 2e vliegtuig in, wij hoopte op een dubbel dekker maar helaas.

11,5 uur hebben wij doorgebracht in het vliegtuig richting Bangkok. Toen wij aankwamen gingen we een kijkje buiten nemen en kregen we een warme vlaag lucht over ons heen en zagen van bovenaf een prachtige binnentuin.
Toen we binnen kwamen moesten we opnieuw door de douane en paspoortcontrole. Na kort winkeltjes kijken en gebruik maken van wifi konden wij vliegtuig 3 al in.
Dit was een mooi en redelijk groot vliegtuig met gekleurde stoelen wat maar voor 1/3 gevuld was.

Na 1 uurtje kwamen we dan eindelijk op plaats van bestemming; Chiang Rai. Buiten de deuren stond Noij ons op te wachten, zij herkende ons direct! Toevallig was ze net met Rob Akkermans aan het bellen en drukte zo de telefoon in onze handen. Na het belletje liepen wij richting de jeep van Father Pensa en Noij. We reden het vliegveld af en kwamen op een donkere weg.
In Nederland is het Donker s ’nachts maar hier is het echt zwart in de nacht.
Even verder op waren allerlei tentjes en winkeltjes langs de weg, dit zag er niet zo modern uit. Bij een zo’n tentje stopten wij om wat te eten, de muren waren vies en we zaten op wiebelende krukjes. Onze eerste Thaise maaltijd was, pathénoodels. Het waren dunne zoete draadjes met heel veel taugé er door heen.

Ongeveer 10 minuutjes na onze stop kwamen we aan op het terrein van het tehuis. Wij hebben een eigen huisje met 4 kei harde bedden en een badkamertje. Het eerste wat wij gingen doen was alle boekjes, brieven, foto’s en lampjes ophangen en neerzetten. Daarna hebben wij nog een filmpje gekeken en toen zijn we lekker gaan slapen.

Vanmorgen om 5:56 werden wij wakker van allemaal stemmen, en niet maar 10 stemmen. Nee wel een stuk of 100 stemmetjes, van alle kanten. Zo veel stemmen hebben we nog nooit gehoord het was gewoon bizar. Ons huisje staat dus redelijk op het midden van het terrein.
Vanuit ons raam konden we een uurtje later ook zien hoe de kinderen om de beurt netjes hun borden op gingen ruimen.

Nu is het hier 8:45 met een strak blauwe lucht, wij gaan ons lekker opfrissen en een kijkje nemen buiten onze deur.

• 06 November 2013 - 07:21

Annet:

Lieve meiden, vanmorgen bij het wakker worden jullie reisverslag gelezen. Echt leuk. Ik heb ervan genoten en zag alles zo voor me. Zagen jullie in die pikzwarte nacht niet veel mooie sterren? Ik probeer me het geluid van zoveel kinderstemmetjes voor te stellen, maar nee, lukt me niet. Nou meiden, succes met de grote ontdekkingstocht. Lieve groet, mama Annet

• 06 November 2013 - 07:54

Edwin:

Meiden,

Een duidelijk verslag hoor, ik heb er nu een beeld bij! meiden geniet van alle leuke dingen!!

Gr Edwin

• 06 November 2013 - 08:08

Niels:

Indd goed duidelijk fijn om het zo te kunnen volgen. Geniet er lekker van met ze 2e! Ga zo door.

• 06 November 2013 - 08:44

Danielle:

Wat een heel leuk verhaal smaakt naar meer. Geniet van alles !!!

• 06 November 2013 - 09:00

Maja:

Wat schitterend jullie avontuur te lezen (en dat is nog maar 't begin)
    Wordt een tijd die je nooit meer vergeet!
    Heel veel succes! Groetjes maja & marc

• 06 November 2013 - 09:05

José:

Hoi Dana,

Wat een belevenissen al!
    En wat leuk om vanaf de IPad mee te genieten.
    Al die kinderen die razend nieuwsgierig naar jullie zijn, zullen jullie wel bezig gaan houden.
    Groetjes aan Annemijn,
    X uit Tiel,
    José en Bert

• 06 November 2013 - 09:43

Fred:

Zo, het begin is er! Ik stond vanmorgen in de regen mest te scheppen maar had een big smile op mijn gezicht. Ik had namelijk net daarvoor jullie verhaal gelezen. Super fijn dat zo te lezen, het is ook goed geschreven. Toen ik dacht aan die warme, vochtige lucht uit Thailand kreeg ik een koude natte striemende windvlaag in mijn gezicht. Herfst is hier begonnen en dan winter en jullie zitten heerlijk tropisch.
    Geniet ervan girls, zuig alles goed in je op en blijf zo leuk schrijven. Ik hoorde ook dat jullie al een bijnaam hebben! Grappig die foto's.

Fred

• 06 November 2013 - 13:47

Liza En Vera:

Wat leuk om dit allemaal te lezen Daan! Veel plezier hou ons op de hoogte we missen je xxxxxxx

• 06 November 2013 - 21:22

Chantal:

Daan,
    Leuk om te lezen deze verhalen, doet me goed om foto's te zien waarop je aan het genieten bent van al dit moois!
    Geniet er nog van dames, en blijf zeker doorgaan met schrijven, leuk!

Heel veel liefs uit het koude Nederland!
    xxxxxx

• 06 November 2013 - 22:16

Opa/oma:

lieverds wat leuk zo,n verslag we gaan het helemaal volgen hoor!!
    leuke/mooie foto,s ook...
    en verder vooral genieten!!liefs van ons uit warm spanje..

• 10 November 2013 - 21:42

Kalinka:

Beste Dana
    Veel plezier en succes daar. Het klinkt al als een bijzondere ervaring!
    Groetjes,
    Kalinka

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Stage in Kindertehuis

Wij gaan voor 10 weken naar thailand stage lopen in een kindertehuis.
Dit kindertehuis staat in het dorpje van Chiang Rai.
Het kindertehuis vangt kinderen op van het Akha volk uit de bergen, deze stam had eerder geen nationaliteit. Het kindertehuis bied kinderen tussen de 6 en 17 jaar een nationaliteit en opleiding aan. Het doel hiervan is dat uiteindelijk alle Akha mensen ook mee gaan draaien in de maatschappij.
Ook hebben de kinderen uit het kindertehuis dus heel erg veel behoefte aan culturele uitwisseling, maar dat is heel lastig. Dat is voor ons een mooi uitgangs punt voor de stage, culturele uitwisseling. Zo zullen wij met het hele dag progamma van het kindertehuis meedraaien, maar ook speciale activiteiten organiseren. Wanneer we het hebben over Speciale actieviteiten kun je denken aan, voetbal toernooitjes, leren touwtje springen, twitster en nog veel meer europese spellen. Voor ons zijn deze dingen heel normaal maar de kinderen daar hebben er nog nooit iets van gezien of gehoord.
verder zullen wij ook een trip de bergen in gaan maken en de oude Akha stammen ontmoeten, een heel andere wereld.

Wij zullen niet in het kindertehuis zelf verblijven, we hebben een eigen huisje op het zelfde terrein als het tehuis. In en om het kindertehuis kunnen wij wel gebruik maken van wifi en zo zullen dan ook deze blog bij houden.